Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Facebookové volební šílenství

Nechtěla jsem se moc pouštět do diskuze o přímé volbě prezidenta, ale mám pocit, že musím vyjádřit svůj názor. Média jsou plná kandidátů – jejich pro a proti, názorů osobností na volbu apod. Nechci dnes psát o tom, proč byste měli jakého kandidáta volit, ale ráda bych poukázala na to, co volbou doprovází obyčejného mladého voliče.

Je mi 21 let a za tu dobu jsem byla u voleb pokaždé od doby, kdy mi to bylo umožněné. Je to jediná věc, jak mohu aktivně vyjádřit svůj názor. Pro většinu z voličů je tato volba něčím úplně jiným a já s tím souhlasím – je to první historická volba hlavy státu. Opět říkám ano, ale nerozumím tomu, proč lidé nedbají také o své okolí, ve kterém denně žijeme. Tím mám na mysli velmi malou volební účast při regionálních volbách, ale i těch parlamentních nebo senátních.

Jako skoro každý mladý člověk i já mám založený facebookový účet. Jistě každý z vás o sociálních sítích slyšel, nebo jí sám má založenou, a proto víte, že lze na takové síti vytvořit událost s jakýmkoliv názvem, ke které se různí lidé postupně přidávají až do data jejího konání. Když jsem šla v pátek volit, nebyla jsem si do poslední chvíle jistá, kdo to nakonec bude, přestože jsem od začátku věděla, koho chci volit a proč. Ta nejistota vznikla právě na základě facebooku – všimla jsem si množení těchto pozvánek, abyste šli k volbám volit toho, nebo onoho kandidáta.

Ze zvědavosti a s velkým očekáváním jsem si do svého statusu na facebooku zadala, aby mi někdo z podporovatelů Karla Schwarzenberga napsal, proč bych měla volit právě jeho. Předem má volba byla jasná pro Jana Fischera, pak jsem začala pochybovat a přiklonila se k panu Schwarzenbergovi. Lidé v mém okolí ale asi nepochopili, na co se ptám, protože mi můj status okomentovali stylem: Volit ho nebudu. Určitě ho nevol. až na jednu výjimku, která mi napsala své důvody a argumenty, proč ho volit bude. I když to byl jeden jediný komentář, který přesně odpovídal na mou otázku, nakonec jsem se vrátila ke své původní volbě – přece se nenechám ovlivnit počtem hlasujících pro pana Schwarzenberga.

Nyní mohu s čistým štítem říci, že jsem volila podle svého vlastního svědomí a uvážení a nenechala jsem se ovlivnit někým jiným, i když můj kandidát nepostoupil. Po součtu hlasů a výsledků voleb se opět na sociální síti rozhořela debata, koho bude každý z nás volit a opět se začaly množit události pro podporu toho, nebo onoho kandidáta. Když se však podíváte do diskuzí, uvidíte tam akorát komentáře, proč toho člověka nevolit, i když je stránka jasně pojmenovaná Budu volit… (doplňte si sami). Sama si pokládám otázku, proč jsou tedy tyto události zakládané. Nerozumím těmto komentářům, které mnohdy nemají pádné argumenty pro svou volbu, i kdyby měly být subjektivní.

Doufám, že tak jak se rozhořela debata o prezidentských kandidátech, rozhoří se také debata o jiných volbách, které jsou stejně důležité a zásadní pro naši zemi. Snad si to každý z nás uvědomuje. 

Autor: Jitka Čepeláková | neděle 13.1.2013 13:14 | karma článku: 10,82 | přečteno: 1200x
  • Další články autora

Jitka Čepeláková

Když poznáte ženicha po 13 letech... znovu!

Každá pohádka končí šťastně, ale ne každá tak končí hned na začátku, takže když začneme svatbou, růžový konec to hned nemá.

14.10.2013 v 8:35 | Karma: 11,55 | Přečteno: 703x | Diskuse| Ostatní

Jitka Čepeláková

Když chtějí Vaši smrt...

Domnívám se, že nejsem ani první ani poslední, komu se stala podobná situace, o kterou bych se chtěla s vámi podělit. Jen moc doufám, že to ve všech případech dopadne dobře a nikomu se nic nestane.

30.8.2013 v 9:35 | Karma: 18,83 | Přečteno: 1354x | Diskuse| Společnost

Jitka Čepeláková

Komunismus už prosím ne!

Vidím zprávy na titulních stranách některých médií a děsím se – Možnost, že by komunisté mohli po letech vládnout v Čechách. Jen doufám, že žiju ve špatném snu, ze kterého se brzy probudím.

27.8.2013 v 9:55 | Karma: 18,47 | Přečteno: 915x | Diskuse| Politika

Jitka Čepeláková

Úspěch se u nás neodpouští!

Každý člověk má nějaké sny, které by si chtěl splnit a ty stojí málo či hodně peněz, záleží na náročnosti snílka. Zpočátku chceme pouze zajistit sami sebe a když zjistíme, že nějaké peníze přebývají, najednou potřebujeme větší prostor k bydlení, více věcí kolem sebe, značkové oblečení, více dovolené a mohla bych pokračovat dál a dál.

19.8.2013 v 14:33 | Karma: 19,55 | Přečteno: 1001x | Diskuse| Společnost

Jitka Čepeláková

Jak silný může být egoismus…

Žijeme ve světě, který je na nás tvrdý. Snažíme se uspět v práci, abychom měli dost financí na uživení rodiny, ale nechceme to jen my sami. Vedle nás stojí další desítky, stovky, tisíce i miliony lidí, kteří by si přáli lepší život. A tak začíná boj.

12.8.2013 v 8:00 | Karma: 6,38 | Přečteno: 329x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Klaus vystupuje k dvacátém výročí vstupu do EU. Vydá se opět i na Blaník

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno  13:31

Přímý přenos Exprezident Václav Klaus vystoupí při příležitosti dvacátého výročí vstupu České republiky do...

Skotský premiér Yousaf po roce rezignoval, doplatil na rozchod se zelenými

29. dubna 2024  13:28

Skotský premiér Humza Yousaf v pondělí oznámil rezignaci. Po ukončení koaliční spolupráce jeho...

Jak se chystá převrat. V Německu začal proces s Říšskými občany

29. dubna 2024  7:35,  aktualizováno  13:22

Z členství v teroristické organizaci a z přípravy vlastizrádného aktu se od pondělka před soudem ve...

Vyšetřování Vrbětic končí. Nemůžeme očekávat spolupráci Ruska, řekl Rakušan

29. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  13:21

„Je prokázáno, že oba výbuchy provedli příslušníci ruské zpravodajské služby GRU. Jejich motivem...

AURES Holdings a.s.
PRACOVNÍK PODPORY PRODEJE (A12500)

AURES Holdings a.s.
Olomoucký kraj
nabízený plat: 30 000 - 32 000 Kč

  • Počet článků 21
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1044x
Jmenuji se Jitka a jsem studentkou vysoké školy. Doufám, že se v mých textech promítne nejen vážné zamyšlení, ale také zábava a napětí. Dále doufám, že články budou mé čtenáře bavit alespoň tak, jak psaní baví mě.